Szukaj na tym blogu

poniedziałek, 21 marca 2011

START

VW GARBUS - moim zdaniem najbardziej rozpoznawany samochód świata.
Ferdynand Porshe w 1934 roku, przedstawił projekt  (wcześniej uzgodnił ogólne założenia) „niemieckiego samochodu ludowego” - samochód mieszczący 4 dorosłe osoby i bagaż, cena poniżej 1000 marek, spalanie do 8l/100km i silnik chłodzony powietrzem.
Pierwszy jeżdżący prototyp „V1” powstał w 1935 roku i od tego właśnie czasu firma VW liczy istnienie „garbusa”. Powstało 9 wersji nadwoziowych garbusa (w ramach projektów: „seria V3”, „VW 30”, „V 303”), oraz egzemplarze przedprodukcyjne do celów reklamy („seria 38”, „seria 39”), jaka miała miejsce przed II wojną światową  na terenie Niemiec i Austrii. Nie licząc modeli wojskowych (typ 166 Schwimmwagen, typ 82 Kübelwagen, oraz wojskowych odmian VW '„garbusa” – typ 92, – typ 92 SS, typ 82E, typ 87) oficjalna produkcja cywilnego VW rozpoczęła się 11 lipca 1941 r. i zakończyła 17 sierpnia 1944 r. w liczbie 630 sztuk. Ostatecznie z taśm produkcyjnych w Niemczech, Brazylii i Meksyku zjechało 22 miliony sztuk tego samochodu (ostatni egzemplarz, który zjechał z taśmy montażowej był w kolorze niebieskim w wersji "baby", o numerze fabrycznym 21 529 464, który znajdzie się obecnie w zakładowym muzeum w Wolksburgu w Niemczech). Na bazie VW Garbusa powstały również samochody takie jak Volkswagen Karmann Ghia  czy VW Bus.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz